Bind jouw doelgroep met jouw kennis van zaken over je eigen producten en diensten

Elk bedrijf beschikt over kennis en content die voor anderen interessant is. Dat geldt zeker voor Van Happen Containers. Als specialist in het inzamelen en verwerken van afval heeft het bedrijf unieke kennis in huis over thema’s als scheiden, besparen en recyclen in een zakelijke context. Van Happen Containers zocht naar een goede manier om haar marktpositie te versterken en het leadproces efficiënter te maken door deze kennis op de juiste manier te delen.

Daarom ontwikkelde Van Happen Containers samen met Indicia een digitale strategie met belangrijke hoofdrollen voor een contenthub, een e-commerceplatform en een nieuwe corporate website. De contenthub zorgt, gecombineerd met social media en Google Ads, voor nieuwe leads. Deze leads komen terecht op het nieuwe e-commerceplatform van de afvalinzamelaar. Daar kunnen potentiële klanten snel en eenvoudig een container bestellen of meer informatie aanvragen via de nieuwe corporate website. Ook het e-commerceplatform en de site zijn ingericht door Indicia.

Verschillende contentvormen: aantrekkelijk voor de grondige én de snelle lezer

Alle bedrijven in Nederland hebben met kantoorafval te maken. De content van Van Happen Containers is dus gericht op een brede doelgroep. Om die reden is de hub ingericht voor meerdere persona’s. De content raakt alle pijnpunten rondom afval waar bedrijven mee te maken hebben. We zetten verschillende vormen van content in zoals artikelen, infographics, quizzen, Q&A’s en posters. Zo maakten we bijvoorbeeld quiz waarmee we de kennis van collega’s over kantoorafval testen. Ook schreven we informatieve stukken die precies uitleggen wat je met bijzonder afval kan, hoe je kantoorafval het beste scheidt en hoe je kosten bespaart. De bewustwording van het belang van afvalscheiden is ook een onderwerp waar we voor Van Happen Containers op inspelen. Door deze varieteit aan informatie online te delen scoort Van Happen Containers niet alleen leads, maar ondervangt en beantwoordt het bedrijf ook al veel vragen die anders aan de klantenservice gesteld worden.

Telefoon met website van van HAPPEN
Telefoon met website van van HAPPEN
Laptop met de website van van HAPPEN
Laptop met de website van van HAPPEN
Website van van Happen
Website van van Happen

De Cijfers

>33.000
Nieuwe gebruikers
>53.000
Paginaweergaven
>5 min
Gemiddelde bezoektijd per pagina
>50%
Organisch verkeer
Werkplaats

Krachtig online saleskanaal

Met het platform bouwen we voor Van Happen Containers aan een krachtig online saleskanaal met (grotendeels) geautomatiseerde processen. Door de goede content en online servicemogelijkheden verhogen we de klantloyaliteit. Daarnaast is het voor Van Happen Containers mogelijk om online heel gericht te targeten. Hiermee speelt Van Happen Containers meteen in op de veranderende wetgeving waarbij offline acquisitie steeds lastiger is en de overheid vraagt om een pull-strategie. Door naast leadgeneratie via content ook de ontwikkeling van de webshop voor onze rekening te nemen, zorgden we voor een geïntegreerde online aanpak, die zaken als retargetting en marketing automation een stuk makkelijker inzetbaar maakt.

Highlights

  • Constante stroom hoogwaardige leads
  • Pro-actief inspelen op klantvragen door informatieve artikelen, infographics, quizzen, Q&A’s en posters
  • Van Happen Containers positioneert zichzelf als autoriteit op het gebied van afvalscheiden
  • Lagere acquisitiekosten o.a. door de inzet van marketing automation en groot organisch bereik

Vind je deze case interessant? Vraag een vrijblijvende sessie aan om te kijken wat wij voor jou kunnen betekenen!