100% Maarten
Maarten is performance marketeer bij Indicia. Houdt van growth hacking. En van bewijs. Dus performance dashboards, A-B-testen en finetuning zijn key in zijn dagelijks werk. Als ex-horecatijger is gastheerschap op zijn lijf geschreven.
En daar genieten klanten en collega’s dagelijks van: Maarten vergroot in ‘n oogwenk jouw feel-good-factor. Zijn eigen energie-level op peil houden? Dat doet hij door snowboarden, surfen en socializen. Top collega dus!
Bij mijn opleiding staat Indicia bekend als een super vette stageplek
Toen Maarten in 2020 het sollicitatiegesprek binnenliep, werd het ijs meteen gebroken. Daar zat Rick: De teamlead van Indicia’s Content Leaders met een lange trackrecord bij Fontys Digital Business Concepts (DBC). “Ik was gezond zenuwachtig voor het gesprek; ik wilde deze plek echt hebben want bij DBC staat Indicia bekend als een super vette stageplaats. Ik was heel verrast dat ik Rick aantrof. We werden allebei zo enthousiast, dat ik een maand eerder begon. In de zomer van 2020 ben ik al lekker meters gaan maken voor Indicia Content Leaders”.
Organische groei door anticiperen op gesignaleerde behoeften
“Ik werk veel voor klanten die starten met een nieuw online businessmodel. Een content hub, een informatieplatform gericht op leadgeneratie, is zo’n nieuw businessmodel. Ik haal daarvoor veel informatie uit Hubspot; een marketing automation tool. Aan mij de uitdaging om zo in te spelen op het gedrag en de behoeften van gebruikers. Er zit een flinke creatieve component aan mijn werk: juiste bewoording kiezen, buttons verbeteren, slimme call-to-actions bedenken. Steeds rond de vraag: hoe maak ik de online omgeving zo intuïtief en makkelijk mogelijk voor bezoekers én hoe raak ik ze op emotie.”
Ook werken bij Indicia?
“Wat energie geeft? Resultaat zien!”
“Als een actie tot resultaat leidt dan geeft dat de meeste energie. Als leden van een community groeien bijvoorbeeld. Als omzet binnenkomt. Ik ben wel een resultaat gedreven persoon. We introduceerden onlangs een lidmaatschap op 1 van onze hubs. Als je dan omzet daardoor binnen ziet komen, dan motiveert mij dat enorm. Soms vraagt dat een lange adem en moet je 20 keer bellen. Soms schiet je in 1 keer raak. Dat hangt ook erg af van het type product.”
“Je moet hier wel heel flexibel zijn”
“Binnenkomen, weten wat je te doen staat en einde dag werk afstrepen. Dat werkt lekker. Maar zo werkt het hier vaak niet. Klantvragen, spoedvragen; je moet ertegen kunnen dat je van de ene naar de andere taak switcht. Content leaders kan je ook zien als een start-up binnen een heel ervaren digital bureau. Dat merk je aan het jonge team, de energie. Maar ook aan focussen op de verbetering van interne processen. Verder is de variëteit aan werkzaamheden heel breed: van het opzetten tot marketingautomation-plannen tot het verbeteren van online platformen.”
“Ik leer hier elke dag: door in het diepe gegooid te worden, door inzichten van senior marketeers, door samenwerken met andere teams. Content leaders is jong en niet hiërarchisch. Ook op managementvlak krijg ik daardoor uitdagingen. Dat past in het carrièrepad dat ik voor ogen heb: van lekker praktisch naar groeien tot commercieel ondernemer. Maar voorlopig wil ik hier nog niet weg: de teamdynamiek is top zowel binnen Indicia als binnen Content Leaders. Binnen ons team zijn we allemaal behoorlijk extravert: Hard werken en veel plezier maken is een combi die voor mij heel goed werkt.”