Nieuw gereedschap voor arbeidsmarktcommunicatie

Euromaster is het grootste Europese netwerk van bandenservicebedrijven en auto-onderhoud in Europa. Om als marktleider continu kwaliteit te kunnen leveren en te kunnen groeien, zijn goed gekwalificeerde medewerkers onmisbaar voor Euromaster. Na het gezamenlijk oprichten van de Euromaster Vakschool, hebben we nu samen nieuwe tools in de strijd gegooid om een sterkere positie te krijgen op de arbeidsmarkt en meer talent te werven voor Euromaster.

Digital Employer Branding
Via enkel de oude welbekende kanalen zoals uitzendbureaus en (online) vacaturebanken kon niet aan de groeiende vraag naar personeel worden voldaan. Indicia ontwikkelde voor Euromaster een maatwerk employer branding voorstel met daarin een belangrijke rol voor de eigen digitale media van Euromaster.

Werken bij Euromaster

Het hart van de nieuwe aanpak is de nieuwe Werken Bij Euromaster website. Op deze site vind je naast vacatures veel content over de mogelijkheden en kansen die je als werknemer bij Euromaster krijgt, interviews met huidige werknemers, bedrijfsinformatie en nog veel meer. Door slimme ATS-integratie zijn er altijd actuele vacatures te vinden en is direct solliciteren nog eenvoudiger. Met deze eigen ‘vacaturewebsite’ toont Euromaster aan werkzoekenden haar eigen stijl en karakter, in plaats van enkel anoniem vacatures te tonen op algemene vacaturebanken.

Website van Euromaster
Website van Euromaster
Laptop met website van Euromaster
Laptop met website van Euromaster
Website van Euromaster
Website van Euromaster

De cijfers

250+
Kandidaten
100+
Targeted Ads
25+
Vacatures ingevuld
1M+
Bereik op employer brand
Monteur die een ratelsleutel gebruikt

Werven via social media

Door gebruik te maken van Social Recruitment van Indicia is Euromaster zelf achter het stuur gekropen van hun werving. De zeer gerichte benadering van de doelgroep via de eigen Werken bij Euromaster Facebookpagina resulteerde al snel in meer zichtbaarheid bij tienduizenden potentiele arbeidskrachten, diverse sollicitaties en uiteindelijk nieuwe collega’s voor lang openstaande vacatures.

“Na drie weken waren onze drie moeilijkst in te vullen vacatures ingevuld”
Carla van Lingen, Director HR

Highlights

  • Meerdere lang openstaande vacatures zijn ingevuld
  • Professionalisering van het ‘Employer Brand’ Euromaster
  • Zichtbaarheid bij meer dan 100.000 arbeidskrachten in de branche
  • Grotere betrokkenheid van werknemers Euromaster

Vind je deze case interessant? Vraag een vrijblijvende sessie aan om te kijken wat wij voor jou kunnen betekenen!

Relevante cases

Naast Employer Branding en Recruitment gebruiken we Social Media Advertising en Content Marketing ook in projecten voor afvalverwerking, engineers en autofinancieringen. Check deze andere cases.